PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej od stacji Kraków Główny do przystanku Kraków Balice w sąsiedztwie terminalu portu lotniczego.

Projekt przewiduje budowę drugiego toru na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Balice, wydłużenie połączenia do głównego terminalu o około 500 m, a także jego elektryfikację – czytamy w informacji prasowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oznacza to, że na trasę będą mogły wyjechać pociągi o napędzie elektrycznym, które zastąpią spalinowe wagony motorowe. Maksymalna prędkość pociągów na linii będzie wynosiła 80 km/h.

W ramach modernizacji na linii Kraków Głowny – Kraków Balice powstaną trzy nowe przystanki kolejowe - Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki i Kraków Krzyżówka.

Jak zapewnia PKP, nowe przystanki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem. Modernizacją zostaną objęte również istniejące przystanki – Kraków Łobzów oraz Kraków Balice.

Linia po modernizacji ma mieć większą przepustowość, co pozwoli na zwiększenie liczby kursujących pociągów.

Prace modernizacyjne obejmą budowle torowe i inżynieryjne, system zarządzania i sterowania ruchem kolejowym, system telekomunikacyjny i bezpieczeństwa.

Na wykonanie całego zadania wykonawca wyłoniony w ramach przetargu będzie miał 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Według planu prace modernizacyjne rozpoczną się na przełomie I i II kwartału 2013 roku. Planowany koszt robót to około 272 mln zł.

>>> Zobacz też: Elektronika z "Houston" uzdrowi polską kolej