Nowym liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych. Kolejarze chcą szybkiego wznowienia prac.

Chodzi o modernizację linii E59 Wrocław-Poznań na odcinku Wrocław-granica woj. dolnośląskiego. "Na mocy aneksu do umowy zawartej 24 maja 2011 roku nowym liderem konsorcjum zostało Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. - dotychczasowy członek konsorcjum. Pierwotny skład konsorcjum w skład którego wchodziły jeszcze PKP Energetyka S.A. i Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "DOLKOM" Sp. z o.o. Wrocław nie uległ zmianie" - poinformował w środę komunikacie rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

W komunikacie poinformowano też, że kolejarze liczą na sprawne uruchomienie wstrzymanych dotychczas prac na tym odcinku. "Dotychczasowy lider konsorcjum wykonawców Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury nie podołał odpowiedzialnej roli lidera, a sama zgoda PNI na przekazanie wiodącej roli na tym kontrakcie jest spóźniona o kilka miesięcy" - powiedział, cytowany w komunikacie, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ds. inwestycji Aleksander Wołowiec.

We wrześniu br. Sąd Rejonowy dla Warszawy Praga Północ wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury z możliwością zawarcia układu. Spółka zaproponowała, że spłaci swoje wierzytelności układowe w kwartalnych ratach. Zgodnie z przewidywaniami zarządu PNI ostatnia rata wierzytelności objętych zaproponowanym układem zostałaby wypłacona do 31 marca 2015 roku. Jak poinformowały PKP PLK, sąd prowadzący postępowanie upadłościowe PNI wydał zezwolenie na zawarcie aneksu.

Reklama

PKP SA sprzedała PNI w 2011 roku Budimeksowi za 225 mln zł. To była dotychczas największa prywatyzacja spółki z grupy kapitałowej PKP. W sierpniu 2012 roku PNI złożyło wniosek o ogłoszenie upadłości układowej, we wrześniu sąd ten wniosek zaakceptował.

Wartość umowy na modernizację linii kolejowej o długości 58 km na odcinku od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego przekracza 808,5 mln zł brutto. Prace mają być zakończone najpóźniej do końca pierwszego półrocza 2014 r. Po zakończaniu inwestycji pociągi pasażerskie mają móc rozwijać na tym odcinku prędkość do 160 km/godz.