W ten sposób powstał nowy perspektywiczny rynek tego typu urządzeń.

Na spotkaniu branży petrochemicznej – Polski Rynek LPG podliczono, że tylko w ubiegłym roku sprzedano ich około 5 tys. – Już widzimy, że w tym roku ten wynik zostanie poprawiony. Rynek rozwija się w tempie 20–25 proc. rocznie – mówi Jakub Bogucki, analityk rynku paliw w Information Market SA.

Równie optymistyczny jest Sławomir Mikulski z Gaspol SA. – Co roku przybywa kilka tysięcy nowych użytkowników – mówi i wymienia, do kogo trafia ten sprzęt: do ogródków restauracyjnych, do klientów indywidualnych na wieczorne imprezy plenerowe, na duże imprezy w rodzaju wesel, a ostatnio szczególnie dużo nawet do tych restauracji, które ogródków nie mają, ale za to mają problem z miejscem dla palaczy. By jesienią i zimą ułatwić im wyskakiwanie na dymek na zewnątrz lokalu, instalują zasilane gazem parasole. Emitują one promieniowanie podczerwone, odbierane przez ludzi jako ciepło. Temperatura odczuwana przez osoby znajdujące się w zasięgu działania parasola wynosi 18–20°C, nawet mimo dużo niższej temperatury powietrza. Samo utrzymanie parasola szczególnie drogie nie jest – jedna butla gazu wystarczająca na całą noc kosztuje około 50 zł, za to sprzęt już jest większą inwestycją. Najtańszy to wydatek rzędu 600–700 zł, ale już większe to nawet blisko 2 tys. zł.