Koncern paliwowy BP podpisał porozumienie o sprzedaży segmentu gazu płynnego LPG w naszym kraju spółce AmeriGas Polska. Należy ona do firmy UGI Corporation, drugiego największego dystrybutora LPG na świecie.

Wartość transakcji nie została ujawniona.

Jak poinformowało BP w przesłanym PAP w środę komunikacie, podpisane porozumienie dotyczy segmentu obrotu gazem płynnym obejmującym sprzedaż hurtową autogazu, butli i instalacji zbiornikowych w Polsce. BP nadal prowadzić będzie dystrybucję autogazu na swoich stacjach paliwowych.

Jak przypomniano w komunikacie, w Polsce BP dostarcza LPG różnorodnym klientom z branży przemysłowej i handlowej od roku 1995. Roczna sprzedaż wynosiła ok. 360 tysięcy ton. W segmencie tym zatrudnionych jest 137 pracowników w czterech placówkach: Krakowie, Sąpolnie, Swarzędzu i Sławkowie.

>>> Czytaj też: Co dalej z BP? Spółce grozi przejęcie

Reklama

Transakcja wynika z realizacji zapowiedzianych w lutym tego roku planów BP dotyczących globalnej sprzedaży biznesu LPG.

"Decyzję podjęto po analizie aktywów BP w branży LPG. Na tej podstawie spółka zdecydowała, że segment butli i instalacji zbiornikowych LPG może zapewnić lepsze perspektywy rozwoju innemu podmiotowi. BP w przyszłości zamierza koncentrować się na przerobie ropy naftowej i obrocie paliwami" - zaznaczono w komunikacie.

BP planuje sfinalizować transakcję nie później niż w połowie 2013 roku, co uwarunkowane jest uzyskaniem zgody organu regulującego funkcjonowanie rynku LPG w Polsce oraz innych wymaganych zgód.

Spółka AmeriGas Polska poinformowała, że w 2010 roku przejęła segment gazu LPG firmy Shell (spółkę Shell Gas Polska). Firma obecnie zatrudnia ponad 250 osób. W ramach prowadzonej działalności AmeriGas posiada terminale, rozlewnie gazu płynnego oraz bazy magazynowe zlokalizowane na terenie całej Polski.

Jerzy Szablewski, dyrektor zarządzający AmeriGas Polska ocenił, iż połączenie aktywów segmentu LPG obu firm umocni pozycję spółki AmeriGas Polska, jako jednego z dostawców LPG w naszym kraju.

"Kupujemy biznes o dużej klasie jakościowej, tym samym potwierdzając naszą wolę dalszego rozwoju i silnego zaangażowania na polskim runku LPG, jednym z największych rynków gazu płynnego w Europie" - zaznaczył dyrektor.

W 2011 roku sprzedaż LPG w Polsce wyniosła 2 mln 200 tys. ton, a tym samym rynek LPG zanotował w stosunku do roku poprzedniego spadek w wysokości 2,9 proc.