Jak donosi  "Rzeczpospolita", INMA przepytało 9 tys. czytelników ponad 30 dzienników w 10 krajach Europy. W Polsce w badaniu wzięły udział cztery tytuły: "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Fakt" i "Super Express".

75 proc. czytelników deklaruje, że ufa podawanym przez gazety informacjom. Jak podaje w raporcie INMA, bardziej do tego skłonni są czytelnicy tytułów opiniotwórczych - 83 proc. z nich, podczas gdy wśród czytelników pozostałych tytułów - 66 proc.

Czytelnicy wskazują, że gazeta dostarcza im: wiedzy (78 proc.) oraz tematów do rozmów (74 proc.). 70 proc. ceni sobie czas spędzony na czytaniu dziennika, dla 56 proc. odgrywa on istotną rolę w codziennym życiu. A dla 50 proc. jest źródłem wysokiej jakości treści, których nie można zdobyć gdzie indziej.

Z tych badań wynika, że marki prasowe są bardzo silne, a to duża szansa dla wydawców, zwłaszcza w czasie przenoszenia dystrybucji gazet na urządzenia mobilne - ocenia Marek Miller ze Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.