Rzecznik spółki Port Lotniczy Radom Kajetan Orzeł powiedział PAP w czwartek, że prace na lotnisku już się rozpoczęły i terminal powinien być gotowy do końca maja 2013 r.

Obiekt do niedawna był użytkowany w Łodzi. W lipcu radomska spółka odkupiła go od łódzkiego portu lotniczego za 2 mln zł. Za demontaż terminala, ponowne złożenie go w Radomiu i oddanie w pełni funkcjonalnego budynku, radomska spółka zapłaci dodatkowo 4,5 mln zł. Usługi te wykonuje firma budowlana Holma z Warszawy.

Według rzecznika tymczasowy terminal będzie mógł obsłużyć jednocześnie 380 pasażerów z dwóch samolotów typu Boeing 737-80; rocznie 1,5 mln osób.

Orzeł poinformował w czwartek, że zarząd Portu Lotniczego Radom rozstrzygnął też przetarg na dostawę lotniskowego pojazdu ratowniczo-gaśniczego. Najkorzystniejszą ofertę złożyła austriacka firma Rosenbauer International AG Paschinger. Wóz wraz z wyposażeniem będzie kosztował ponad 3 mln zł.

Władze Radomia od kilkunastu lat zabiegają o utworzenie cywilnego portu lotniczego na bazie lotniska wojskowego. W tym celu utworzyły spółkę Port Lotniczy Radom. Jej kapitał wynosi ponad 24 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu miasta. Wojewoda mazowiecki przekazał miastu tereny pod lotnisko: część na zasadzie użyczenia, część w ramach darowizny. Część terenów, m.in. tam, gdzie znajduje się pas startowy i drogi kołowania, spółka Port Lotniczy Radom będzie współużytkować z wojskiem.

Port lotniczy w Radomiu musi rozpocząć działalność do września 2013 r., w przeciwnym razie zgodnie z umową grunty, przekazane pod budowę cywilnego lotniska, wrócą do Skarbu Państwa. Zarząd Portu Lotniczego Radom planuje, że na przełomie 2019 i 2020 r. uruchomiony zostanie docelowy terminal wraz z pełną infrastrukturą lotniska, który będzie mógł obsłużyć 3 mln pasażerów rocznie.

>>> Polecamy: Port Lotniczy Radom - otwarcie już w przyszłym roku