Barometr Ofert Pracy, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w Internecie ofert pracy, wzrósł w listopadzie stosunku do października do poziomu 156,6 pkt., czyli o 29,1 pkt. - podało Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych oraz Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.

"W listopadzie Barometr Ofert Pracy, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w Internecie ofert pracy, wzrósł, po kilku miesiącach wyraźnego spadku. Tym samym liczba internetowych ofert pracy zwiększyła się, co świadczy o tym, że pomimo wyraźnych zwolnień obserwowanych na polskim rynku pracy, przedsiębiorcy wciąż poszukują nowych pracowników" - napisano w komentarzu Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych oraz Instytut Gospodarki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

"Odzwierciedla to sytuację, w której pracodawcy zgłaszają zapotrzebowanie na nowych pracowników, którzy przyczyniają się do utrzymania wydajności przedsiębiorstw podczas okresu spowolnienia gospodarczego. Wzrostowi liczby ofert sprzyjają również warunki sezonowe. Nie zmienia to jednak tego, że czynniki koniunkturalne negatywnie oddziałują na rynek ofert pracy" - dodano.