W terminalu powstanie m.in. nabrzeże o długości ponad 240 m i głębokości 12 m oraz tzw. łoże nabrzeża, czyli konstrukcja, która pozwoli połączyć cumujący prom z lądem. Inwestycja zakłada też budowę pomostów umożliwiających wjazd na górny i dolny pokład promu, a także galerii pasażerskiej, która zostanie połączona z galerią istniejącego stanowiska promowego nr 2 - wynika z informacji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Nowe nabrzeże umożliwi obsługę promów o długości do 220 m.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 152 mln zł; z tego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 wyniesie prawie 71 mln zł.

Nowe stanowisko promowe ma powstać do końca listopada 2014 r.

Reklama

Terminal promowy w Świnoujściu jest największym w kraju i jednym z najnowocześniejszych na Bałtyku. Pełni wiodącą rolę w obsłudze morskich połączeń promowych z Polski do Skandynawii - zarówno pod względem liczby zawinięć promów, jak i obsłużonego ruchu pasażerskiego i towarowego. Terminal jest ważną częścią korytarza transportowego łączącego Skandynawię z południowymi krajami Europy.

Pięć stanowisk promowych w terminalu obsługuje promy pasażersko-samochodowe i samochodowo-kolejowe. Terminal oferuje każdego dnia 5 rejsów promowych do Ystad i 3 do Trelleborga.

W 2011 r. w terminalu przeładowano 6,2 mln ton ładunków; obsłużono ponad 274 tys. samochodów ciężarowych, 194 tys. samochodów osobowych, odprawiono prawie pół miliona pasażerów.