Grupa Empik Media & Fasion (Grupa EM&F) zwiększyła skonsolidowane przychody o 12 proc. r/r do 3,24 mld zł 2012 r., zaś w samym IV kw. o 4 proc. do 1,12 mld zł, podała spółka w komunikacie. NFI EM&F wypracował w 2012 r. 84,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej, z czego 73,8 mln zł przypada na IV kw.

"Przychody ze sprzedaży Grupy EM&F wzrosły w IV kwartale 2012 r. o 4 proc. r/r do 1 123 mln zł, a w całym 2012 r. o 12% r/r do 3 244 mln zł. Do wzrostu przychodów najbardziej przyczyniły się spółki z Grupy Smyk oraz Grupy Empik. Szkoły Językowe również zanotowały duży wzrost przychodów (+18% r/r), lecz ze względu na inny profil działalności nie kontrybuują tak znacząco do całości przychodów Grupy EM&F. Struktura przychodów ze sprzedaży Grupy EM&F wg segmentów w 2012 r. nie zmieniła się w stosunku do 2011 r." - czytamy w komunikacie.

Spółka podała także, że na koniec 2012 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 343,2 tys. m2. W ciągu minionego roku powiększyła się o (netto licząc zamknięcia) o salonów Empik, 23 sklepy w Grupie Smyk, 9 szkół języka angielskiego Speak Up oraz 24 sklepy w Grupie Moda i Uroda.

"Łączne wydatki inwestycyjne Grupy EM&F w IV kwartale 2012 r. wyniosły 82 mln zł, co oznacza wzrost o 53% r/r. W całym 2012 r. wydatki inwestycyjne Grupy wyniosły 228 mln zł, co oznacza wzrost o 37% r/r" - czytamy dalej.

Plany na 2013 r. zakładają kolejne otwarcia sklepów Smyk, szczególnie w Niemczech, Rosji i w Turcji, rozwijanie marki własnej oraz handlu internetowego. Grupa Empik natomiast planuje zastąpienie nisko marżowych kategorii o malejącej sprzedaży (prasa, muzyka, filmy, multimedia) - asortymentem nie-wydawniczym (artykuły podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, akcesoria kuchenne, przybory szkolne, gadgety, itp.).

Reklama

Rozszerzenie oferty w zakresie kategorii nie-wydawniczych oraz rozwój kategorii lokalnych zakłada także segment e-commerce, a szkoły językowe zakładają dalszą ekspansję w Rosji i Turcji.

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) jest wiodącym dystrybutorem produktów z kategorii: media, rozrywka, odzież, obuwie, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe i kosmetyki.