Cyfrowy Polsat, największa platforma satelitarna na rynku, koncentruje się w tym roku na utrzymaniu liczby klientów w starciu z powstałą z połączenia Cyfry+ i platformy n – NC+, która w przyszłym tygodniu zaprezentuje nową ofertę.
– Jesteśmy gotowi na rywalizację od ubiegłego roku, kiedy wprowadziliśmy do oferty 20 nowych kanałów i mamy w zanadrzu kolejne nowości. Rynek jest już tak nasycony, że nie można oczekiwać wzrostów, teraz zacznie się walka o utrzymanie klientów – mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, który w 2012 r. przyłączył zaledwie 14 tys. nowych klientów płatnej telewizji (na koniec roku było ich 3,56 mln). Przyspieszyła sprzedaż internetu LTE – operator pozyskał 77 tys. klientów (ma ich 150 tys.).
Operator postawi w tym roku także na dalszy rozwój Ipli, internetowej telewizji, z której korzysta już 2,3 mln internautów. W ostatnim kwartale ub.r. Ipla była rentowna z zyskiem operacyjnym EBITDA na poziomie 0,7 mln zł. W całym roku przychody wzrosły o 17 proc. do 2,8 mld zł, koszty o 6 proc., a zysk operacyjny EBITDA o 40 proc. do 1 mld zł. Na czysto spółka zarobiła 598 mln zł. Rozważa przejęcie spółki Polskie Media, nadawcy m.in. kanału TV4.