"W ciągu 2-3 lat zniknie marka Orbis na hotelach. Obecnie jest łącznie na czterech hotelach w kraju, w tym na dużych obiektach w Gdyni i Wrocławiu. Tego wymaga rynkowa sytuacja, duża część naszych klientów to goście zza granicy, którzy znają marki z portfela Accor, którymi zarządzamy w Polsce. Tymczasem Orbis jest jedynie lokalną marką, ale zostanie jako nazwa giełdowej spółki zarządzającej siecią" - powiedział Węgłowski na spotkaniu z dziennikarzami.

Tymczasem Orbis zainwestuje łącznie 100 mln zł do końca przyszłego roku w modernizację kluczowych hoteli, przede wszystkim w Warszawie, poinformował wiceprezes spółki Ireneusz Węgłowski.

"Gros, bo 90 proc., tej kwoty zainwestowane zostanie w hotele na rynku warszawskim. Jest to najsilniejszy rynek w kraju. Mamy tu wszystkie nasze marki, ale pojawiają się nowi gracze i musimy nadążać za trendami i potrzebami klientów, jednocześnie wyróżniając nasze koncepty na rynku" - powiedział Węgłowski na spotkaniu z dziennikarzami.

W ramach budżetu kwota 35 mln zł przeznaczona zostanie na lifting warszawskiego Sofitelu (dawnej Victorii) w okresie 2013/2014. Zmodernizowane zostaną wnętrza, bez fasady. Kwota 20 mln zł zostanie zainwestowana w pierwszą fazę modernizacji Novotel Centrum (rozpoczęcie na przełomie roku). Kolejne 20 mln pochłonie Mercure Warszawa Centrum (dawny Holiday Inn), który ma być "topowy w swojej kategorii". Następne 5 mln zł zainwestowane zostanie w trzy hotele marki Ibis w Warszawie.

Reklama

"Modernizacje są zgodne z naszą strategią asset light. Ewentualna późniejsza sprzedaż hotelu po modernizacji odbędzie się po wyższej cenie. Plan inwestycyjny realizujemy ze środków własnych" - dodał wiceprezes Orbisu.

Wskazał ponadto, że w dłuższym terminie spółka pracuje nad wprowadzeniem do Polski marki Pullman. "Szukamy ku temu okazji, a takowa będzie gdy trafimy złożony projekt deweloperski w centrum Warszawy. Raczej jest to perspektywa nawet 4-5 lat, chyba że wcześniej pojawiłaby się okazja inwestycyjna" - ocenił Węgłowski.

Obok modernizacji hoteli Orbis będzie również rozwijał koncept restauracji Winestone dla marki Mercure. Pierwszy lokal otwarto w Mercure Warszawa Centrum. Docelowo ma być w hotelach Mercure całej Polsce.

Orbis liczy, że będzie zwiększał sieć hoteli, którą zarządza o średnio dziesięć obiektów rocznie w latach 2013-2015, poinformował wiceprezes spółki Ireneusz Węgłowski.

"Byłoby dobrze otwierać 10 hoteli w roku. W tym roku póki co otworzyliśmy trzy, kolejny hotel Mercure Okęcie zostanie otwarty w III kwartale. Na lata 2014/15 mamy już podpisane kolejne sześć umów franczyzowych, rozmowy na temat kolejnych są prowadzone. Koncentrujemy się na zwiększaniu sieci w ramach strategii asset light, czyli będąc jedynie operatorem bez posiadania 'murów'" - zaznaczył Węgłowski na spotkaniu z dziennikarzami.

Podtrzymał, że plany spółki zakładają zwiększenie sieci do łącznie ok. 90 hoteli do końca 2015 z ponad 60 obecnie.

Dodał, że w ramach asset light firma "będzie robić ruchy" m.in. w Poznaniu, gdzie ma za dużo pokoi w porównaniu do aktualnej sytuacji na rynku. Rozważa także nową lokalizację w rejonie biurowym ul. Domaniewskiej w Warszawie, także w formule asset light.

Hotele Grupy działają markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 707,24 mln zł w 2012 r.