Grupa Żywiec odnotowała 73,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I połowie 2013 r. wobec 68,45 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 116,78 mln zł wobec 117,08 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1686,07 mln zł w 2013 r. wobec 1749,25 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2013 r. wyniósł 64,41 mln zł wobec 29,61 mln zł zysku rok wcześniej.
"Biorąc pod uwagę trudną sytuację rynkową i makroekonomiczną, a także niekorzystną pogodę w pierwszym kwartale tego roku, wyniki finansowe Grupy Żywiec w pierwszej połowie 2013 r. są satysfakcjonujące. Dobrze sobie radzą nasze kluczowe marki – Żywiec, Warka i Tatra, które zwiększyły swój udział w rynku. Rosnącą popularnością cieszą się też piwa specjalne Grupy Żywiec m.in. pszeniczny Paulaner i Warka Radler, dostępna w smakach cytrynowym i jabłkowym, która jest najlepiej sprzedającym się piwem w tym segmencie w Polsce" - powiedział prezes Xavier Belison, cytowany w komunikacie.
Grupa Żywiec posiada browary w Żywcu, Leżajsku, Warce, Elblągu, Cieszynie. W 2012 r. zwiększyła wolumen sprzedaży piwa o 3% do 11,6 mln hektolitrów.