W ujęciu kwartalnym spadek wyniósł 0,5 proc., wynika z danych zgromadzonych przez Analizy Online dla 23 TFI. Drugi kwartał 2014 roku był czwartym z kolei, w którym odnotowano spadek liczby klientów.

- Podobnie jak w poprzednim kwartale, spadek liczby klientów dotyczył głównie bankowych TFI, odgrywających dominującą rolę na naszym rynku. Tym razem na siedem towarzystw powiązanych z bankiem detalicznym dotknął on pięciu instytucji. Łącznie liczba klientów tych TFI zmniejszyła się o 1,4 proc. do 1,4 mln osób.

- W przypadku towarzystw, które nie mają w ramach grupy kapitałowej wsparcia w postaci banku detalicznego, od 6 kwartałów mamy do czynienia ze wzrostem liczby klientów. W II kwartale br. dynamika wyniosła 1,7 proc. Wzrost liczby klientów odnotowała co druga instytucja, przy czym w pięciu dynamika przekroczyła 5 proc. - czytamy w komunikacie.

Największy przyrost klientów w II kw. odnotowały Superfund TFI i TFI PZU, podano również.

Reklama

Z danych Analiz Online wynika, że na koniec II kwartału średnia wartość aktywów przypadających na statystycznego klienta TFI wyniosła 71,9 tys. zł.

>>> Czytaj też: Firmy chcą zwiększyć nakłady na inwestycje