Multimedia Polska odnotowały 24,10 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I połowie 2014 r. wobec 1,70 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Skorygowana EBITDA wyniosła 176,30 mln zł wobec 179,10 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 351,30 mln zł w I-II kw. 2014 r. wobec 350,70 mln zł rok wcześniej.

Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec I półrocza 2014 r. wyniosła 1,56 mln, czyli o 34,3 tys. więcej w porównaniu do I półrocza 2013 r.

Operator odnotował dalszy wzrost w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu. W półroczu 2014 r. przychody w tym segmencie wyniosły 110,0 mln zł (wzrost rok do roku o 3,9%), a liczba RGU osiągnęła 516 tys.

Reklama

Spółka podkreśla kontynuację migracji klientów z telewizji analogowej do telewizji cyfrowej. Nieznaczny spadek przychodów z segmentu telewizji o 0,1% r/r do 173,7 mln zł potwierdzeniem wyhamowania negatywnego wpływu wprowadzenia darmowej cyfrowej telewizji naziemnej na wyniki Grupy.

"Rok do roku zanotowaliśmy wzrost przychodów, co potwierdza skuteczność realizowanej strategii na zmieniającym się rynku. Pozytywnym sygnałem jest nieznaczny wzrost przychodów z segmentu telewizji kwartał do kwartału, co świadczy o tym, że negatywny wpływ cyfryzacji telewizji naziemnej na wyniki spółki nie jest już tak silny, jak w poprzednich okresach" – powiedział prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że chcąc rozwijać się na konkurencyjnym rynku, systematycznie wprowadzane są nowe produkty do oferty. "W I półroczu 2014 r. uruchomiliśmy sprzedaż m.in. telefonii mobilnej, monitoringu domowego oraz energii elektrycznej. Równolegle do wprowadzania nowych produktów w najbliższych kwartałach zamierzamy koncentrować się na transakcjach akwizycyjnych" - stwierdził Rogowski.

Multimedia Polska to jeden z wiodących na polskim rynku operatorów kablowych dostarczający usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej.