"Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami segment napojowy będzie w 2014 roku zyskowny, co potwierdzają wyniki dwóch pierwszych kwartałów. W II kwartale 2014 roku rozpoczęliśmy działania marketingowe dla naszej kluczowej marki Oranżada Hellena. Ponadto wprowadziliśmy do oferty produkt impulsowy dla marki Oranżada Hellena w formacie puszka 0,25 L. Jest to pierwszy krok do zbudowania silnej pozycji w napojach impulsowych w tej kategorii. Obecnie kategoria oranżada stała się jedną z kluczowych w całym rynku CSD (napoje gazowane)" - powiedział Kolański, cytowany w komunikacie.

Dodał, że wiodący brand grupy jest liderem na rosnącym rynku, a udziały zyskuje głównie dzięki znaczącemu wzrostowi rotacji w punktach sprzedaży.

"W drugiej kategorii (napoje niegazowane) wprowadziliśmy 2 nowe SKU które w krótkim okresie weszły do najlepiej sprzedających się w naszym portfolio. Obecne wyniki pozwalają bardzo optymistycznie patrzeć w przyszłość" - podsumował prezes.

W strukturze sprzedaży w I półroczu 2014 segment słodycze odpowiadał za ok. 69% sprzedaży grupy, segment napoje za 13%, segment kulinaria za 12%, a pozostałe za 6% sprzedaży ogółem.

Reklama

"Grupa stopniowo zwiększa udział sprzedaży eksportowej. W I półroczu 2014 wartość sprzedaży eksportowej wyniosła 52,6 mln zł, co stanowiło 12,6% sprzedaży ogółem (w porównaniu do 39,4 mln zł i 11,8% sprzedaży w I półroczu 2013). Głównym rynkiem, który przynosi ponad połowę przychodów z eksportu jest rynek Unii Europejskiej (27,3 mln zł sprzedaży, 6,5% sprzedaży grupy ogółem). Sprzedaż do krajów zza naszej wschodniej granicy wyniosła w I półroczu 2014 6,9 mln zł i stanowiła 13% procent sprzedaży eksportowej i jedynie 1,6% sprzedaży grupy ogółem" - podano w komunikacie.

Sprzedaż w I półroczu wyniosła prawie 419 mln zł (+24,8%, z uwzględnieniem konsolidacji FC Solidarność od maja 2013), EBITDA 26,6 mln zł (+63% r/r), EBIT 12,1 mln zł (+169% r/r), zysk netto wzrósł 6,5 krotnie r/r do 9,5 mln zł.

>>> Czytaj też: Colian Holding: Zysk netto wzrósł do 9,50 mln zł w I półroczu 2014 r.

"Na wyniki II kwartału wpływ miały przede wszystkim wzrost kluczowych dla segmentu słodkiego grup surowców: pochodne ziarna kakaowego oraz pochodne mleka (co obniżyło poziom rentowności brutto ze sprzedaży), jednak mimo tych negatywnych czynników zarówno w samym II kwartale, jak i półroczu odnotowaliśmy wyraźne wzrosty zysków" - skomentował Kolański.

Podkreślił, że w segmencie słodyczy II półrocze jest wyraźnie lepsze sezonowo, proces łączenia i restrukturyzacji FC Solidarność jest na ukończeniu, a synergie będą widoczne już od II półrocza.

Grupa kapitałowa Colian S.A. osiągnęła pozycję jednego z największych producentów na polskim rynku słodyczy, dzięki akwizycjom i rozbudowie portfolio marek. Zdobyła również silną pozycję na rynku przypraw oraz napojów. Do grupy należą czołowe marki branży FMCG, tj. wafle Familijne, Jeżyki, żelki Akuku, galaretka Mella, czekolada Goplana, karmelki Brando, Grześki, praliny Solidarność, Śliwka Nałęczowska, Złoty Orzech, przyprawy Appetita oraz napoje Hellena.