Ruch podkreśla, że rynek prasy elektronicznej oraz książek w wersji cyfrowej w ostatnich dwóch latach charakteryzuje się wysokimi wzrostami. Dane pokazują, że dynamika rozwoju e-prasy w naszym kraju jest dwucyfrowa.

"Inwestycja w e-Kiosk jest korzystna dla Ruchu, ale to również dobra informacja dla szerokiego rynku wydawców. Dzięki pozyskanym kompetencjom będziemy w stanie jeszcze lepiej sprzedawać prasę m.in. tworząc komplementarną ofertę prenumeraty papierowej i elektronicznej" - powiedział, wiceprezes Ruchu Dariusz Stolarczyk, cytowany w komunikacie.

Ruch zaznacza, że współpraca obu spółek będzie korzystna zarówno dla wydawców, jak i czytelników, ponieważ pozwoli bardziej efektywnie promować czytelnictwo zarówno prasy, jak i książek w mieszanym modelu "papierowo-cyfrowym".

Ruch jest ogólnopolskim operatorem sieci dystrybucji. Dysponuje 2,5 tys. punktów sprzedaży i 7,5 tys. punktów partnerskich. Obsługuje ok. 11 mln klientów miesięcznie.

Reklama

Spółka e-Kiosk S.A. specjalizuje się w tworzeniu elektronicznych systemów sprzedaży treści tekstowych. Sztandarowym produktem firmy jest system dystrybucji e-wydań, e-booków i audiobooków e-Kiosk.pl. Oprócz tego e-Kiosk SA zajmuje się m.in. tworzeniem internetowych archiwów z treścią, archiwów prasowych na cyfrowych nośnikach danych oraz doradztwem w zakresie sprzedaży treści w internecie.

>>> Czytaj też: Internauci jednak płacą