Cena maksymalna w ofercie wynosi 17,40 zł, co oznacza, że maksymalna wartość oferty sięgnie 17,4 mln zł brutto. CDRL liczy, że akcje zadebiutują na GPW w październiku. Znaczna część środków z oferty zostanie przeznaczona na zakup towarów.

Zapisy dla inwestorów indywidualnych potrwają od 29 września do 7 października., zaś w transzy inwestorów instytucjonalnych book-building odbędzie się 6-8 października, a zapisy w tej transzy będą przyjmowane 9-15 października. Cena emisyjna zostanie opublikowana 9 października, będzie ona jednakowa dla obu transz.

Planowany przydział akcji oferowanych ma nastąpić 20 października, zaś rozpoczęcie notowań PDA akcji oferowanych spodziewany jest do 30 października.

Przy założeniu, że cena emisyjna będzie taka jak cena maksymalna, wartość oferty sięgnie 17,4 mln zł.

Reklama

"To oferta jest relatywnie mała. Wierzymy, że zainteresujemy nią zarówno inwestorów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Poszukujemy inwestorów, którzy chcą długoterminowo związać się ze spółką. Oferta składa się wyłącznie z nowych akcji. Właściciele wierzą w perspektywy rozwoju spółki i przez rok nie będą sprzedawać akcji" - powiedział wiceprezes oferującego Domu Maklerskiego Trigon Ryszard Czerwiński podczas spotkania z dziennikarzami.

Trigon będzie sprzedawał akcje w transzy instytucjonalnej i indywidualnej. Dodatkowo w sprzedaży akcji w transzy indywidualnej spółkę będzie wspierał DM BZ WBK.

"Wierzymy, że okres odpływu środków z TFI już jest za nami. Zrobiliśmy wstępny 'fishing' wśród inwestorów i jesteśmy raczej spokojni. Ta cena, którą zaproponowaliśmy powinna zachęcić inwestorów do tej oferty. Spodziewamy się, że końcówka roku powinna sprzyjać rynkowi publicznemu" - podkreślił Czerwiński.

Transza inwestorów instytucjonalnych obejmuje 85% akcji, zaś w transzy detalicznej będzie sprzedawanych 15% akcji.

CDRL jest projektantem, producentem i dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką Coccodrillo. Spółka jest wiodącym producentem na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, działa także poza krajami UE. Sklepy CDRL znajdują się na 4 kontynentach, w tym także w Arabii Saudyjskiej, Chinach, czy Brazylii.

Na koniec ub. roku spółka miała 342 sklepy wobec 294 rok wcześniej. Spółka prowadzi także sklep internetowy obsługujący klientów w Polsce i innych rynkach naszego regionu.

"Naszym głównym celem jest umocnienie pozycji na rynku przez rozwój sieci sklepów, sklepu internetowego oraz wzbogacenie i rozbudowę asortymentu obuwia dziecięcego" - powiedział prezes Marek Dworczak podczas konferencji prasowej.

CDRL podała, że planowana łączna wartość inwestycji w latach 2014-2015 sięgnie 25-27 mln zł, z czego 2,6 mln zł zostało już sfinansowane ze środków własnych. Pozostała wartość inwestycji będzie sfinansowana ze środków pozyskanych z oferty oraz własnych.

W tym roku łączna wartość inwestycji wyniesie 9,8 mln zł, z czego spółka przeznaczy 6,3 mln zł na rozwój sieci sprzedaży oraz 3,5 mln zł na zwiększenie kapitału obrotowego.

W 2015 roku wartość inwestycji sięgnie 15,3-17,3 mln zł, wt tym na rozwój sieci sprzedaży zostanie przeznaczona kwota 8,3 mln zł, na rozwój sklepu internetowego 1 mln zł oraz na budowę hali magazynowej 6-8 mln zł.

Dworczak poinformował, że ze względu na plany inwestycyjne spółka nie zamierza wypłacać dywidendy z zysków za kolejne dwa lata.

"Na dziś w okresie dwóch lat nie przewidujemy wypłaty dywidendy ze względu na inwestycje. Kapitał pozyskany z giełdy nie pokryje wszystkich naszych potrzeb, więc będziemy wspierali się środkami z bieżącej działalności" - powiedział prezes. Nie wykluczył jednak, że spółka w przyszłości będzie dzieliła się zyskiem z akcjonariuszami.

Według prognoz wyników zawartych w prospekcie CDRL, skonsolidowany zysk netto spółki wyniesie 10,87 mln zł w tym roku, co oznacza wzrost o 258% w skali roku. Wynik EBITDA ma wzrosnąć o 81% do 18,45 mln zł, zaś przychody o 7,2% r/r do 159,4 mln zł.

Po I półroczu 2014 roku zysk netto sięgnął 6,1 mln zł, przy przychodach wysokości 71,7 mln zł wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty rok wcześniej.