– Budowa mostu byłaby niebezpieczna, ponieważ przez przynajmniej miesiąc w roku nie funkcjonowałby on w okresie zimowym z powodu burzliwych wiatrów i deszczu ze śniegiem – powiedział Georgij Muradow.
Krym nie ma lądowego połączenia z Rosją. Rząd postanowił więc wybudować 6-kilometrową trasę kolejową i samochodową przez Cieśninę Kerczeńską, pisze The Moscow Times. - Firmy z Kanady i Chin zaproponowały zamiast mostu budowę tunelu biegnącego pod cieśniną.
Koszt budowy tunelu został oszacowany na 60-80 mld rubli (1,4-1,8 mld dol.), co jest bardzo niską kwotą w porównaniu do ceny utworzenia mostu, która sięga ok. 5 mld dol.
Rosyjski Minister Transportu Maksim Sokołow powiedział we wrześniu, że projekt budowy jest już w realizacji i ma zostać ukończony w 2018 roku.
Muradow stwierdził, że budowa jest jednak dopiero w początkowym stadium i łatwo może zostać przerwana i zastąpiona projektem mostu. Krymscy urzędnicy prowadzą w tym momencie rozmowy z rosyjskim rządem na ten temat.