"Zakładamy stabilny wzrost rzędu 10% rok do roku. Nastawiamy się na otwieranie nowych sklepów w Polsce, poszukujemy lokalizacji w działających centrach handlowych. Będziemy też rozwijać się za granicą. Zakładamy, że stabilnie o 10% będą w przyszłym roku rosły i przychody, i zyski" - powiedział Przybyła na spotkaniu z dziennikarzami.

"Na przełomie listopada i grudnia przymierzamy się do wewnętrznych prognoz, ale nie będziemy publikować prognoz na 2015 rok" - podkreślił.

Wiceprezes poinformował, że na wyniki spółki w przyszłym roku, podobnie jak w bieżącym, będzie wpływać kurs dolara.

"Wyniki za trzy kwartały były przy kursie 3,31, obecnie mamy 3,36, więc minimalne różnice kursowe w IV kwartale dojdą i zobaczymy, czy dolar pójdzie w kierunku 3,5-3,6. Jeśli będzie się osłabiał, to będzie z korzyścią dla nas" – podkreślił.

Reklama

Dodał, że spółka zabezpiecza do 50% wartości zamówień dzięki instrumentom rynku kapitałowego." W tej chwili część zamówień wiosennych mamy zabezpieczonych, a jeśli chodzi o jesień obserwujemy kurs" - powiedział.

Przybyła poinformował, że prognozy wyników na 2014 zostaną zrealizowane bez problemów, a na poziomie zysków mogą być lekko przekroczone ze względu na poprawę rentowności.

"Jesteśmy spokojni, jeśli chodzi o prognozę na 2014 rok i myślę, że nie będzie problemów z jej realizacją. Zakładamy, że prognozę przychodów możemy zrealizować w 98-99%, ale na poziomie zysku netto i EBITDA - ze względu na poprawę rentowności - uda nam się nieco przekroczyć" - podkreślił Przybyła.

Prognoza CDRL na 2014 rok zakłada przychody wysokości 159,4 mln zł, zysk EBITDA wysokości 18,45 mln zł oraz zysk netto wysokości 10,87 mln zł.

Po trzech kwartałach 2014 r. zysk netto CDRL wyniósł 9,88 mln zł, zysk EBITDA 15,79 mln zł, przy przychodach wysokości 117,75 mln zł.

"Trzy kwartały tego roku są znacznie lepsze w skali roku. To związane jest z optymalizacjami, renegocjacja umów z centrami handlowymi - koszty dzierżaw są niższe, wyszliśmy z nierentownych lokalizacji. Powoli odbudowujemy stany magazynowe i to jest już widoczne na koniec III kw." - tłumaczył wiceprezes.

Spółka oczekuje, że w IV kwartale tego roku podniesie marżę brutto na sprzedaży do poziomu ok. 59% i utrzyma poziom marży w przedziale 58-59% w całym 2015 roku.

"Spodziewamy się, że marża brutto wzrośnie nam do ok 59% w IV kwartale i w całym roku powinna się mieścić w przedziale 58-59%. To jest nasz docelowy poziom. Nie chcielibyśmy, by była wyższa, bo może okazać się, że ceny naszych produktów są za wysokie" - zaznaczył.

Przybyła powtórzył, że jeśli wyniki spółki za 2015 rok będą dobre, to zarząd rozważy wypłatę dywidendy, nie podał jednak szczegółów.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Zdobyła wiodącą pozycję na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także działa w krajach poza Unią Europejską. Sklepy Coccodrillo znajdują się na czterech kontynentach, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.