Komunikat w tej sprawie przesłały Przewozy Regionalne.

Potwierdzenie zapewnień resortu transportu można znaleźć w artykule 40 ustawy okołobudżetowej. Wynika z niego, że ministerstwo, mając na uwadze dobro pasażerów największego przewoźnika kolejowego w kraju, z którego usług korzysta średnio 230 tys. pasażerów każdego dnia i trudną sytuacją finansową spółki, włączyło się w proces restrukturyzacji firmy.

Rządowa dotacja ma zostać przekazana Agencji Rozwoju Przemysłu, która stanie się większościowym udziałowcem przewoźnika. Pieniądze posłużą na spłatę długów oraz najważniejsze inwestycje.

Rządowi urzędnicy nie wykluczają też zwolnień wśród załogi. W ten sposób firma ma uzyskać rentowność i poprawić jakość usług.

Reklama

Dziś właścicielami Przewozów Regionalnychsamorządy wojewódzkie. Siedem z nich już zgodziło się na reformy. Negocjacje z pozostałymi trwają.

Spółka to największy przewoźnik w kraju. Ma 30 proc. udziału w przewozach pasażerskich w kraju. Mimo to firma jest zadłużona i nie ma pieniędzy na podstawowe inwestycje.