Czesi dostarczą system trakcyjny trolejbusów oraz zestaw baterii umożliwiający jazdę przez minimum cztery kilometry bez wykorzystywania zasilania z sieci trakcyjnej.
Dwunastometrowe Trollino będą wyposażone w system Škoda BlueDrive oraz elektryczny silnik o mocy160 kW. W wersji osiemnastometrowej będą natomiast wykorzystane silniki o mocy 250 kW.
Nowe trolejbusy wyprodukowane dla Budapesztu będą całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, kamerę cofania oraz system przeciwpożarowy. Przyjemną jazdę zapewni pasażerom LED-owe oświetlenie wnętrza. LEDy znajdą się również w reflektorach zewnętrznych oraz światłach do jazdy dziennej.
>>> Czytaj też: Rekord ćwierćwiecza. Od upadku PRL nie było tak wysokiego zatrudnienia
Węgrzy jeżdżą Solarisami od 2002 roku. Do dziś po ulicach węgierskich miast jeździ blisko 90 autobusów i trolejbusów polskiego producenta, między innymi w stołecznym Budapeszcie, a także w położonych na północnym-wschodzie kraju miastach Debreczyn oraz Nyiregyháza.
>>> Czytaj też: Teatr kolejowego absurdu: oto długa lista największych wpadek pendolino