Potwierdziły się zatem nieoficjalne informacje agencji ISBnews, że właściciele oraz zarząd CTL Logistics nie są zainteresowani ofertą PKP Cargo.

Według źródeł ISBnews, PKP Cargo miałoby "praktycznie zerowe szanse" na uzyskanie zgody na taką transakcję od Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji (UOKIK), więc nie monitoruje od pewnego czasu złożonego tam wniosku o wydanie zgody na koncentrację.

Na początku września PKP Cargo podpisało z European Rail Freight II S.à r.l list intencyjny w sprawie potencjalnego nabycia 100% udziałów w spółce CTL Logistics. Na podstawie listu intencyjnego strony porozumienia mogły przystąpić do negocjacji w sprawie uzgodnienia warunków potencjalnej transakcji, podała spółka. Jednocześnie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) trafił wniosek PKP Cargo o wyrażenie zgody na przejęcie kontroli nad CTL.

List intencyjny nie dawał PKP Cargo prawa do wyłączności w procesie negocjacji sprzedaży udziałów w CTL. Jego podpisanie było konieczne, aby umożliwić spółce złożenie wniosku do UOKiK w sprawie potencjalnej transakcji nabycia. Spółka informowała wówczas, że ostateczne warunki transakcji nie zostały jeszcze uzgodnione i na tym etapie nie ma pewności, że strony dojdą do wiążącego porozumienia w tym zakresie.

Reklama

Grupa CTL to międzynarodowe przedsiębiorstwo, oferujące kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa działa na terenie Europy Wschodniej i Zachodniej. Posiada blisko 200 lokomotyw oraz ponad 4,8 tys. wagonów, zatrudnia ponad 1,8 tys. pracowników. Dysponuje siecią 29 bocznic kolejowych na terenie Polski oraz posiada strategicznie położone terminale i bocznice przeładunkowe na wschodzie kraju.

W 2013 roku Grupa CTL przewiozła 12,6 mln ton towarów i zrealizowała prace przewozowa na poziomie 4 268,2 mln tkm brutto, wypracowując 726,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.