"Skokowo rosnący chiński rynek gier otwiera szereg nowych możliwości, zwłaszcza, że jesteśmy przez chińskich partnerów wysoko oceniani. Już teraz nasza współpraca z tamtym rynkiem układa się obiecująco i przynosi pierwsze efekty. Intensyfikacja działań wymaga jednak naszej stałej obecności w Chinach. Spodziewam się, że jeszcze w tym kwartale będziemy mogli pochwalić się nową inicjatywą" - powiedział Babieno, cytowany w komunikacie.

Specjalna wersja gry "Brawl" stworzonej przez Bloober Team została wybrana przez koncern Sony jako jeden z kilkunastu tytułów promowanych w tzw. oknie lunchowym (w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu). Bloober Team tworzy również dla Sony specjalną wersję tego tytułu przeznaczoną na konsolę PlayStation Vita. Krakowska spółka wyprodukowała także specjalną edycję gry na chińską konsolę Tron.

W związku z dobrymi wynikami sprzedaży swych produkcji na chińskim rynku, jak również intensyfikacją współpracy z chińskimi podmiotami w ostatnich tygodniach spółka podjęła decyzję o rozpoczęciu przygotowań do otworzenia oddziału w Hong Kongu, który ma stać się centrum działań związanych z rynkiem chińskim i azjatyckim.

"Intensyfikacja działań wymaga jednak środków. Dlatego zarząd zwrócił się do akcjonariuszy o wyrażenie zgody na emisję nowych akcji serii D z wyłączeniem prawa poboru. Maksymalna wartość emisji będzie wynosiła równowartość 2,5 mln euro. Nasze plany, a zwłaszcza pierwsze zwiastuny trzech tytułów, których premiery spodziewane są w 2015 r., spotkały się z przychylnym odbiorem inwestorów. W ostatnich tygodniach mieliśmy wiele zapytań o możliwość inwestycji w spółkę. Nie zmienia to faktu, że środki z emisji wspomogą zakończenie, a zwłaszcza odpowiedni marketing nowych tytułów i promocję firmy w Chinach" - tłumaczy prezes Bloober Team.

Reklama

Już w lutym do sprzedaży trafi "Brawl". Kolejne tytuły, których premiery planowane są na ten rok to Scopophobia i Medium. Dotychczas na produkcję wszystkich trzech tytułów Bloober Team wydał łącznie ponad 10 mln zł.

Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od czerwca 2011 r.