Wszyscy potencjalni wykonawcy 10 lat gwarancji jakości i 35-miesięczny termin realizacji.

Konsorcjum w składzie Bilfinger Infrastructure i Polbud Pomorze złożyło najtańszą ofertę, wartą 267,84 mln zł brutto, na budowę obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu DK 50 i 79, podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum PUT Intercor i Planeta (313,65 mln zł brutto), a trzecia do konsorcjum Mirbudu i PBDiM Erbedim (329,03 mln zł brutto). Najdroższą z 8 ofert złożył Budimex - 426,62 mln zł brutto. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia 349,04 mln zł brutto.

Wszyscy potencjalni wykonawcy 10 lat gwarancji jakości i 35-miesięczny termin realizacji.

"Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy optymalizują rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej proponują technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę. Podobnie jak różnica pomiędzy minimalnymi a średnimi cenami na rynku, która dla stali zbrojeniowej wynosi 11% a dla wynagrodzenia - 27%, która może tłumaczyć różnice pomiędzy najniższą i najwyższą ofertą" - czytamy w komunikacie.

Reklama

Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą, podano również.

Planowany termin zakończenia robót to połowa 2019 roku.

Projekt zakłada budowę odcinków: w ciągu DK 79 o długości ok. 5 km oraz DK 50 długości ok. 4 km. Przyszła droga o parametrach trasy GP (ruch główny przyspieszony) będzie posiadała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Wybudowane zostaną m.in. 3 węzły drogowe: "Kąty", "Marianki" i "Stadion".

W ramach zamówienia przewidziane zostało również wykonanie kompleksowego remontu istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6,0 km) i 50 (około 3,0 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu.