Wśród pięciu najbardziej cenionych cech znajdą się: współpraca, troska o jakość, umiejętność uczenia się, znajomość języka angielskiego oraz zaangażowanie. Co ciekawie, większość wymienianych przez pracodawców kompetencji należy do grupy tzw. „umiejętności miękkich”.

>>> Czytaj też: Połowa pracowników z branży IT zarabia ponad 6 tys. zł brutto

Oznacza to, że potencjalni pracownicy powinni zadbać nie tylko o zdobywanie kompetencji technicznych, ale także o rozwój bardziej uniwersalnych cech i umiejętności.

Oczekiwania pracodawców nie zawsze idą w parze z rzeczywistymi kompetencjami informatyków. Za najważniejsze, a równocześnie najtrudniejsze do pozyskania kompetencje, uznano umiejętność współpracy, orientację na klienta, zaangażowanie, a także innowacyjność/kreatywność oraz komunikację ustną.

Reklama

Ile powinieneś zarabiać? Weź udział w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń i porównaj swoje zarobki z innymi.

>>> Czytaj też: "Słoiki" poza statystyką. Cała prawda o bezrobociu w dużych miastach

ikona lupy />
Ważność oraz trudność pozyskania dwudziestu najważniejszych kompetencji w 2015 roku / Media