Zdarzenie ma duże strategiczne znaczenie dla Twittera. Był on bowiem wcześniej blokowany przez chińskie władze - pisze "Business Insider".

Nowe biuro będzie kierowane przez Petera Greenbergera, który odpowiada za zarządzanie działem sprzedaży reklam Twittera. Nowa lokalizacja pozwoli na zwiększenie przychodów z chińskiego rynku reklamowego, nawet jeśli Chińczycy nie będą mieli dostępu do jego treści.

W IV kwartale zeszłego roku Twitter zebrał od reklamodawców już 479 mln dol. Reklamy te są znane jako „promocyjne tweety”. Firma ma na całym świecie 288 mln użytkowników.

Chiny blokują dostęp własnych obywateli do Twittera od 2009 roku. Tak samo jak Facebooka, Google’a i YouTube’a. Władze twierdzą, że utrzymanie cenzury na tym polu jest konieczne dla utrzymania porządku publicznego. Dostęp do Twittera został uznany za jeden z czynników, który w ostatnich latach umożliwił wybuch powstań w rejonie Bliskiego Wschodu.

Reklama

Pomimo rządowego zakazu wielkie chińskie koncerny, takie jak na przykład Huawei Technologies i Xinhua wykorzystują Twittera do celów promocyjnych.