Pierwszych 100 nowych bankomatów, które będą działać pod marką CashZone ma pojawić się w całej Polsce w ciągu kilku miesięcy.

W pierwszym etapie swojej ekspansji w Polsce Cardtronics dostarczy na stacje paliw Shell Polska co najmniej 50 bankomatów oraz 50 kolejnych urządzeń, które będą zlokalizowane w różnych punktach sprzedaży detalicznej, w tym w sklepach spożywczych.

"Bank Zachodni WBK SA i Shell Polska to silni partnerzy, dzięki którym zapewnimy wygodny dostęp do gotówki naszym nowym klientom. Przewidujemy, że najbliższe miesiące to dopiero początek dynamicznego rozwoju sieci bankomatów Cardtronics w Polsce w ciągu najbliższych dwóch lat" - powiedział dyrektor zarządzający Cardtronics Europe Jonathan Simpson-Dent, cytowany w komunikacie.

Zgodnie z analizami firmy badawczej RBR, monitorującej branżę ATM na świecie i w Europie, w 2014 r. na każdy milion mieszkańców w Polsce przypadało jedynie 485 bankomatów, podczas gdy w Wielkiej Brytanii - 1066, a w Stanach Zjednoczonych - 1355.

Reklama

"Wejście Cardtronics na polski rynek znacznie poprawi dostęp do gotówki dla posiadaczy kart w naszym kraju. Jestem również przekonany, że zapewni wzrost konkurencji między operatorami bankomatów. Dla Banku Zachodniego WBK S.A. umowa z Cardtronics to ważny krok w realizacji strategii wykorzystania efektu skali zbudowanego w ciągu 20 lat naszej działalności na rynku" - powiedział dyrektor ds. usług finansowych i kart BZ WBK Filip Wyszomirski, cytowany w komunikacie.

Bank Zachodni WBK należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Jego głównym akcjonariuszem jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji. Aktywa BZ WBK wyniosły 134,50 mld zł na koniec 2014 r.

Cardtronics Europa - spółka zależna Cardtronics - działa obecnie w wielkiej Brytanii i Niemczech, będąc w tych krajach operatorem 13 850 bankomatów.