Oferta konsorcjum Budimeksu (lider konsorcjum z udziałem 95 proc.) i Ferrovial Agroman (partner konsorcjum z udziałem 5 proc.) została wybrana jako najkorzystniejsza na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn-Olsztynek, pododcinek Ostróda Północ-Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 (pododcinek B), podała spółka. Wartość oferty to 1.071,71 mln zł netto.

13 marca br., Sąd Okręgowy w Olsztynie utrzymał w mocy orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące rażąco niskiej ceny zaproponowanej przez konsorcjum Salini Polska oraz włoskich Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali oraz oddalił skargę włoskiej spółki Astaldi, która zdaniem zamawiającego przedstawiła ofertę niezgodną ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. W efekcie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała ofertę konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman.

"Na realizację inwestycji Budimex będzie miał 20 miesięcy (bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jest to drugi kontrakt spółki na budowę drogi ekspresowej S7. W listopadzie ubiegłego roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy" - czytamy w komunikacie.

Zakres prac obejmuje m.in. budowę 9,7- kilometrowego odcinka drogi ekspresowej (początek przed Ostródą, koniec w miejscowości Górka, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy), obwodnicy Ostródy o długości 8,7 km, a także dwóch węzłów drogowych: Ostróda Północ - na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i Ostróda Południe - na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg. Prace obejmą też 15 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty i dwa wiadukty. 

>>> Czytaj też: Autostrada, czyli droga przez mękę. Na A1 czekają nowe bramki. A wraz z nimi korki