EBITDA zwiększyła się o 10% r/r do 38,5 mln zł w 2014 r. Jednocześnie przychody ze sprzedaży sięgnęły 270,7 mln zł w porównaniu z 270,2 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 0,2% r/r.

"Jesteśmy zadowoleni z wyników, poprawy marży i rosnących zysków, które są konsekwencją procesów optymalizacji wewnątrzgrupowej, otwarcia na nowe rynki zbytu i dostosowania oferty produktowej do wymagań rynku i nowych klientów. Warto dodać, iż udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki finansowe pomimo znaczących wahań kursu dolara amerykańskiego" - powiedziała prezes spółki Aneta Raczek, cytowana w komunikacie.

W 2014 r. grupa Ferro otworzyła nową spółkę dystrybucyjną na Węgrzech, Novaservis Ferro Hungary Kft. Spółka podkreśla także wzrost sprzedaży w Rumunii o 39% r/r.

"Potwierdzeniem mocnej pozycji grupy Ferro w tym obszarze są aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski  46%, rynek czeski 28%, rumuński 10% i słowacki 8% sprzedaży" - czytamy w komunikacie.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producent i dystrybutor techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich firm - producenta armatury przepływowej, spółki Caleffi oraz La Torre. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od kwietnia 2010 r.