Dodał, że spółka nadal monitoruje rynek pod kątem okazji do przejęć.

"Integracja zakładu w Toruniu przebiegła błyskawicznie - produkcja wyrobów Libet ruszyła po zaledwie jednym dniu przestoju. Liczymy, że dzięki tej akwizycji przychody w 2015 r. mogą wzrosnąć nawet o 10%. Oczekujemy też poprawy marż ze względu na spadek kosztów logistyki" - powiedział Lehmann, cytowany w komunikacie.

Dzięki przejęciu toruńskiego zakładu Libet uzyskał bezpośredni dostęp do kilku dużych rynków lokalnych oraz znacznie skrócił dystans do klientów, których do tej pory obsługiwał z zakładów zlokalizowanych na Pomorzu i w centrum kraju, podkreśla spółka.

"Cały czas monitorujemy rynek pod kątem kolejnych okazji do przejęć. Potrzebujemy jeszcze dwóch-trzech lokalizacji, żeby zlikwidować 'białe plamy' i zapewnić optymalną dostępność produktów Libet na terenie całego kraju" - zadeklarował także prezes.

Libet kontynuuje strategię koncentracji na wysokomarżowych produktach Premium. W 2014 r. do oferty trafiła rekordowa liczba 53 nowości, z których 8 na 10 stanowiły produkty z wyższej półki. Liczba nowych produktów w ofercie na 2015 r. ma przekroczyć 60, podano także w komunikacie.

"Biorąc pod uwagę zarówno prognozy makro, jak i oczekiwania względem rynku kostki brukowej, koniunktura w nadchodzących okresach również powinna być dla nas korzystna" - podsumował  Lehmann.

Grupa wypracowała w całym 2014 r. 269,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 22% r/r. Zysk EBITDA wyniósł 42,5 mln zł, czyli o 10% więcej niż w roku 2013. Zysk netto sięgnął 8,9 mln zł i był o 45% wyższy niż rok wcześniej.

Libet S.A. to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2011 r.