"W przyszłym miesiącu wybierzemy biuro maklerskie, która będzie realizować to IPO, a w połowie roku planujemy złożenie prospektu emisyjnego do Komisji. Myślę, że najpóźniej w IV kwartale tego roku TXM zadebiutuje na giełdzie" - powiedział Kruszyński w rozmowie z agencją ISBnews.

Dodał, że planowana wartość oferty to kilkadziesiąt milionów złotych - nie mniej niż 20 mln zł. Emisja będzie skierowana wyłącznie do nowych akcjonariuszy.

"Nasza sieć dyskontowa rozwija się bardzo dobrze, ale potrzebujemy więcej środków na rozwój. Będziemy je inwestować głównie w rozwój sieci dyskontowej. Na ten rok planujemy otwarcie co najmniej 50 nowych sklepów" - podkreślił wiceprezes.

Połowę sklepów spółka otworzy w Polsce, a połowę w takich krajach, jak Czechy, Słowacja i Rumunia co zapewni ok. 13-proc. wzrost skali działania r/r.

Reklama

W segmencie dyskontowych Redan osiągnął wzrost sprzedaży o 15,4% r/r do 275,9 mln zł, a marża handlowa wzrosła o 19,5% do 116,1 mln zł w 2014 r. Wynik na sprzedaży zwiększył się o 56% do 23,6 mln zł, a wynik na działalności zwiększył się o 66% do 21,6 mln zł.

Kruszyński podkreślił, że bardzo dobre wyniki TXM zostały zrealizowane pomimo łagodnej zimy oraz dodatkowych kosztów wynikających ze start-upów - zagranicznego i internetowego.

W tym roku kontynuowane będą działania, które mają przyczynić się do dalszej wzrostu sprzedaży i marży w sklepach porównywalnych - uatrakcyjnienie oferty, efektywne akcje marketingowe, optymalizacja kosztów funkcjonowania. Redan zakłada także systematyczny rozwój modelu agencyjnego - blisko połowa sklepów funkcjonuje jako sklepy agencyjne.

Spółka liczy także na dalszy wzrost sprzedaży w kanale internetowym, która już obecnie przekracza znacznie założenia. Ponadto sklepy dyskontowe będą także otwierane w dużych miastach.

Na koniec 2014 r. sieć dyskontowa TXM liczyła 309 sklepów, w tym 4 za granicą, a łącznie z segmentem modowym sieć Redanu to 669 sklepów.