"Liczymy, że wyniki za ten rok będą lepsze. Na poziomie sprzedaży widać już, że pierwszy kwartał 2015 jest lepszy niż rok wcześniej. To powinien być bardzo dobry rok dla segmentu dyskontowego, który zarabia coraz więcej, a na modzie w Polsce też chcemy zarobić więcej niż w ubiegłym roku" - powiedział Kruszyński w rozmowie z agencją ISBnews.

Prezes poinformował, że m.in. ze względu na plany rozwojowe zarząd będzie rekomendował pozostawienie zysków za 2014 rok w spółce.

"Nie planujemy wypłaty dywidendy za ubiegły rok. Mamy w planach otwarcie co najmniej 50 sklepów w segmencie dyskontowym i ok. 20 sklepów w segmencie modowym w tym roku. Zdecydowaliśmy się także ograniczyć naszą działalność na Wschodzie" - podkreślił.

Zysk netto Redanu wyniósł 9,0 mln zł w ub. roku wobec 2,8 mln zł rok wcześniej. Przychody wzrosły o 7,5% r/r do 504 mln zł. Redan poniósł stratę wysokości 8,7 mln zł na wycenie pozycji walutowej, która została skompensowana kwotą 9 mln zł w wyniku utworzenia aktywa na odroczony podatek dochodowy.

"Nasz zysk operacyjny uległ podwojeniu do 12,4 mln zł, w tym 8,6 mln zł do wyniku dołożył segment dyskontowy, 2,3 mln zł fashion w Polsce, ale jednocześnie mieliśmy minus 1,6 mln zł za granicą" - powiedział Kruszyński.

Sprzedaż segmentu modowego spadła o 0,7% r/r do 228 mln zł, marża handlowa zmniejszyła się o 2,9% do 97,3 mln zł. W segmencie dyskontowym Redan osiągnął wzrost sprzedaży o 15,4% r/r do 275,9 mln zł, a marży handlowej - o 19,5% do 116,1 mln zł w 2014 r.

Kruszyński poinformował, że Redan już zabezpieczył się przed negatywnym wpływem różnic kursowych i w tym roku nie powinien wykazywać większych strat. Spółka będzie także korzystała na utworzeniu aktywa na odroczony podatek dochodowy.

W tym roku Redan chce uruchomić ok. 20 sklepów w segmencie modowym; będą one pojawiać się również w dużych miastach. Spółka zamyka najsłabsze sklepy i przenosi je do nowych lokalizacji. W planach są także nowe sklepy dyskontowe - łącznie ok. 50 w Polsce i za granicą.

Dzięki sprzedaży większej liczby towarów  w pierwszych cenach spółka liczy na wzrost w segmencie modowym . Chce także poprawić sprzedaż w sklepach porównywalnych, która w ub. roku wzrosła o 7% r/r w Polsce. podobny wzrost w sklepach like for like zanotował segment dyskontowy. 

"Mamy potencjał do tego, by wynik segmentu modowego poprawiał się, a wdrożone działania związane z zagranicą pozwolą nam nie tracić na tej działalności" - podkreślił Kruszyński.

W ub. roku udział sprzedaży zagranicznej w przychodach Redanu zmniejszył się do 19% wobec 29% rok wcześniej.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.