PMPG Polskie Media odnotowały 3,97 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2014 r. wobec 5,88 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 9,00 mln zł wobec 8,13 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 9,71 mln zł wobec 9,30 mln zł zysku rok wcześniej.

"Wynik z działalności operacyjnej EBITDA grupy za 2014 r. wynosi ponad 9,7 mln zł i jest o 21% wyższy od prognozowanej przed rokiem wartości. Wpływ na to miał wyższy od założonego poziom przychodów gotówkowych oraz optymalizacja kosztów" - czytamy w komunikacie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 58,39 mln zł w 2014 r. wobec 65,03 mln zł rok wcześniej.

"Przychody GK PMPG wyniosły 58,4 mln zł i były nieznacznie niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (spadek o ok. 10%). Wpływ na to miało przede wszystkim obniżenie wynagrodzeń z tytułu transakcji barterowych. Uwzględniając dynamikę rynku reklamowego i zmiany w jego strukturze, zachowanie stabilnych przychodów i wysokiej rentowności świadczy o tym, że przyjęta przez Zarząd strategia koncentracji na kluczowych obszarach biznesowych przynosi oczekiwany efekt.

Reklama

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2014 r. wyniósł 0,60 mln zł wobec 5,88 mln zł zysku rok wcześniej.

PMPG Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych.