Celem dla całej grupy Open Finance na bieżący rok jest zwiększenie przychodów prowizyjnych przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej, poinformował prezes Open Finance Maurycy Kühn.

"Oczekuje się, iż wzrost efektywności sprzedażowej doradców, wykorzystanie synergii wynikających z posiadania spółek grupy kapitałowej oraz stopniowe odbudowywanie zaufania do produktów inwestycyjnych korzystnie przełoży się na wyniki sprzedażowe i zysk grupy w 2015 roku" - podała spółka w raporcie rocznym.

Open Finance odnotował 29,70 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2014 r. wobec 56,19 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 348,37 mln zł w 2014 r. wobec 440,27 mln zł rok wcześniej.

"W 2015 roku czekają nas kolejne wyzwania. Postawione przed grupą zadania, to przede wszystkim zwiększenie przychodów prowizyjnych przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej wprowadzonej w ostatnim kwartale 2014 roku. Działania te wymagają pełnej mobilizacji wszystkich pracowników oraz zwiększenia efektywności działania przy jeszcze większej kontroli kosztów" - napisał Kühn w liście do akcjonariuszy.

Reklama

Prezes podkreślił, że ub. rok był czasem wielu wyzwań oraz zmian w zakresie działania spółek z grupy (przede wszystkim Open Finance oraz Home Broker). Warunki rynkowe zmusiły grupę do redukcji kosztów, poprzez optymalizację liczby oddziałów oraz ograniczenie wydatków na marketing.

W ub. roku spółki Open Finance oraz Home Broker wdrożyły plany restrukturyzacyjne polegające m.in. na: zmianie modelu biznesowego - zmniejszenie liczby oddziałów, zmianie zatrudnienia doradców "stacjonarnych" na model "direct", wdrożeniu modelu biznesowego opartego na zewnętrznym pozyskaniu klienta.

"W 2015 roku oczekuje się pozytywnych efektów finansowych związanych z wdrożonymi zmianami, a także wzrostu efektywności sprzedażowej doradców i efektywniejszego wykorzystania baz klientów, a także wyższej efektywności kosztowej z posiadanych oddziałów" - czytamy w raporcie.

Z kolei Open Life TUZ zamierza na stałe być w czołówce firm ubezpieczeniowych, a jej nadrzędnym celem jest obecnie dywersyfikacja prowadzonej działalności w zakresie oferty dla klientów oraz sieci dystrybucji. Planowany jest dalszy rozwój współpracy z nowymi partnerami biznesowymi w ramach bancassurance oraz niezależnymi pośrednikami finansowymi takimi jak multiagencje.

Na koniec 2014 roku grupa posiadała 75 oddziały stacjonarne Open Finance, 61 oddziałów doradców mobilnych Open Direct oraz 46 oddziałów stacjonarnych Home Broker.

Open Finance jest największą firmą doradztwa finansowego na polskim rynku. Spółka zadebiutowała na GPW w 2011 r.