4fun Media prognozuje, że osiągnie w 2015 roku (na poziomie jednostkowym) przychody ze sprzedaży na poziomie 20,3 mln zł, zysk z działalności operacyjnej 3,56 mln zł, EBITDA 5,8 mln zł i zysk netto 3,1 mln zł.

"W imieniu zarządu 4fun Media, wyrażam przekonanie, iż po trudnym, 2014 roku przychodzą dla naszej grupy kapitałowej lepsze czasy. Chcemy potwierdzić to prognozą na 2015 rok na poziomie jednostkowym, której stopień realizacji będzie widoczny w poszczególnych kwartałach. Deklarujemy też gotowość spółki do podziału między akcjonariuszy części zysku za 2015 rok" - napisała Czekała w liście do akcjonariuszy.

"Zrealizowane działania wpłyną na poprawę wyników finansowych grupy kapitałowej w 2015 roku i w latach następnych. Uzyskane oszczędności kosztowe, a przede wszystkim intensyfikacja działań skierowanych na wzrost przychodów reklamowych oraz bardziej skuteczna niż do tej pory dywersyfikacja przychodów ze źródeł pochodzących z mediów i nośników cyfrowych, pozwolą spółce generować zyski przy utrzymaniu dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej" - dodała prezes.

W jej ocenie, wyraźnej poprawie sytuacji spółki sprzyjać też powinno otoczenie rynkowe, wzrost wydatków reklamowych przeznaczonych na telewizje tematyczne oraz stopniowe nasycenie rynku segmentu kanałów muzycznych i wyższa niż do tej pory bariera wejścia w segment dla kolejnych nadawców.

Reklama

"Pozwoli to utrzymać telewizji 4fun.tv pozycję jednej z najchętniej oglądanych stacji tematycznych w segmencie muzyczno-rozrywkowym w Polsce, a pozostałym stacjom (mjuzik.tv i TV.DISCO) zdobywać kolejnych widzów. Rok 2015 będzie także okresem wdrażania kolejnych rozwiązań technologicznych, budujących rozpoznawalność stacji należących do 4fun Media oraz wzmacniających lojalność widzów" - zapowiedziała Czekała.

Podkreśliła jednocześnie znaczenie mobilnej aplikacji FUN APP, stanowiącej rozwiązanie typu second screen, które umocniło pozycję grupy wśród liderów multiscreeningu.

"Trend ten zrewolucjonizuje tradycyjną telewizję, tworząc z niej medium nowego typu, bardziej interaktywną i zintegrowaną z internetem. Kontynuowane będą też działania w social mediach, które na koniec 2014 roku zgromadziły ponad 1,4 mln użytkowników. Potencjał wzrostu widzimy też w innych segmentach rynku powiązanych z mediami, z czym związane są nasze cele akwizycyjne i rozszerzenie naszej działalności o elementy komplementarne" - podsumowała prezes 4Fun Media.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2014 r. wyniosła 6,25 mln zł wobec 6,54 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa 4Fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. Do grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji.