"Bez względu na to, którą stroną pójdzie właściciel Lotosu Kolej, chcemy pokazać naszą gotowość do przejęcia tego aktywa. Jeśli wybór padnie na aspekt czysto ekonomiczny, operacyjny, związany z rzeczywistym rozwojem tej spółki, to jesteśmy gotowi. Spółka ta pokazała nam się z bardzo dobrej strony." - powiedział Pawłowski podczas spotkania z dziennikarzami.

Pawłowski dodał, że OT Logistics chce dokonać akwizycji spółki kolejowej, nawet jeśli nie będzie to Lotos Kolej, jednak chce związać się z podmiotem o dużej skali działania. Według niego na rynku obecnych jest kilkanaście spółek kolejowych prywatnych o mniejszej skali działania, ale nie znajdują się one w obszarze zainteresowania spółki.

W połowie lutego OT Logistics przekazało MSP ofertę zakupu udziałów Lotos Kolej.

"Myślimy też o szeroko rozumianym intermodalu. Nabycie C. Hartwig dało nam kompetencje w zakresie obsługi towarów skonteneryzowanych. Powinniśmy dalej myśleć o elemencie transportowym, kooperacji z przewoźnikami intermodalnymi, a w dalszej perspektywie być może o nabywaniu terminali intermodalnych na terenie kraju." - powiedział także Pawłowski.

Reklama

Prezes zapowiedział także rebranding portów w Świnoujściu (Port Handlowy Świnoujście), Gdyni (Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia) i Wrocławiu, w celu lepszej identyfikacji z biznesem grupy.

"Spółki kluczowe będą miały OT w swojej nazwie, np. OT Port Świnoujście" - wyjaśnił prezes.

Spółka nie zamierza także zmieniać swojej polityki dywidendowej.

"Będziemy szli w tym kierunku, który był ogłoszony w prospekcie emisyjnym - do 50% zysku netto na dywidendę. Tej polityki nie będziemy zmieniać. Wniosek zarządu do RN będzie być może w przyszłym tygodniu" - poinformował wiceprezes Daniel Stachiewicz.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Ma mocną pozycję w transporcie wodnym śródlądowym w Polsce i na terenie środkowo-wschodnich Niemiec. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2014 r. do grupy dołączyły C.Hartwig Gdynia i jej spółki zależne oraz Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia.