Rovese odnotowało 198,06 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2014 r. wobec 64,38 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 41,74 mln zł wobec 37,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.762,29 mln zł w 2014 r. wobec 1.870,51 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2014 r. wyniósł 534,57 mln zł wobec 22,03 mln zł zysku rok wcześniej.

"Na niższe przychody ze sprzedaży w 2014 r. wyrażone w PLN wpływ miała przede wszystkim dewaluacja kursów UAH i RUB wobec PLN (grupa realizuje ponad 40% przychodów ze sprzedaży na rynku rosyjskim i ukraińskim)" - napisał prezes Rovese Ireneusz Kazimierski w liście do akcjonariuszy.

Reklama

"Grupa w 2014 r. zrealizowała wyższą marżę brutto ze sprzedaży na poziomie 31,5% (w 2013 r. marża wyniosła 29,3%). Realizacja założeń przyjętej strategii umożliwiła grupie uzyskanie wyższej marży EBITDA (marża w 2014 r. wyniosła 12,1% wobec 11,4% w 2013 r.). Rok 2014 zakończony został stratą netto na poziomie 199,3 mln zł. Na osiągnięty przez grupę wynik netto istotny wpływ miały przede wszystkim ujemne różnice kursowe wynikające przede wszystkim z dewaluacji kursów UAH i RUB wobec EUR" - dodał prezes.

Jak wyjaśniono w sprawozdaniu zarządu Rovese, na koniec roku 2014 łączna wycena niezrealizowanych transakcji pochodnych grupy wynosiła -68 tys. zł. Cała ta kwota wpłynęła ujemnie na wynik netto za 2014 r.

Przedmiotem działalności grupy Rovese jest przede wszystkim produkcja i dystrybucja wyrobów wykończeniowych i wyposażenia łazienek (ceramiki sanitarnej, płytek ceramicznych, kabin prysznicowych, wanien i brodzików akrylowych, mebli łazienkowych). Od 1998 roku spółka notowana jest na warszawskiej giełdzie.