"Największą szansą rozwoju jest zagranica i to nie pomniejsze rynki, ale właśnie Niemcy. Koszty inwestycji się trochę zwiększyły, ale firma jest po to, żeby inwestować. Strata w ub.r. wyniosła 9 mln zł, walczyliśmy o marże, były one-off w postaci zwolnień. Na ten rok powinno być już zero" - powiedział Bieliński podczas konferencji prasowej.

Po zmianach organizacyjnych w 2014 r. zarząd Action ocenia, że działalność w Europie Zachodniej będzie rozwijać się dynamicznie. Zwiększa się grono klientów i rośnie zaufanie ubezpieczycieli.

Według słów przedstawicieli zarządu, obecnie wzrost sprzedaży w Niemczech sięga 50% r/r. Dodatkowo wymierne efekty ma przynieść obecność na targach CeBIT.

Grupa ocenia, że najbardziej perspektywiczne segmenty rynku to GSM, digital signage, RTV/AGD. Grupa chce ponadto systematycznie zwiększać obecność w jak największej grupie sieci handlowych.

Reklama

Bieliński powtórzył, że wierzy w nowe centrum logistyczne, gdzie Action chce wprowadzać obsługę nowych branż, które - według jego słów - robią miliardowe obroty i produkty sprzedawane powtarzalnie.

Prezes Action dodał, że decyzja w kwestii publikacji prognozy zapadnie po I kwartale.

Grupa kapitałowa Action skupia firmy działające w obszarze handlu i produkcji urządzeń IT, RTV/AGD, sprzętu biurowego oraz materiałów eksploatacyjnych. W ostatnim czasie realizuje również projekty e-commerce. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,45 mld zł w 2014 r.