"Rynkiem, o którym stale myślimy to USA. W ciągu 1-1,5 roku chcemy uruchomić zupełnie osobną ofertę na USA, związaną z systemem calowym. Można tam dobrze zarabiać, gdy się ma dobrą markę" - powiedział Koelner podczas konferencji prasowej.

Poinformował, że na razie spółka jest bliska pozyskania ważnego klienta w USA, w postaci sieci marketów budowlanych Lowe's. Sieć, z którą spółka obecnie negocjuje umowę, obejmuje 1470 sklepów.

Koelner przypomniał też, że Rawlplug uruchomił niedawno spółki dystrybucyjne w Portugalii i RPA, a najważniejszym rynkiem, na którym w tym roku rozpoczyna sprzedaż poprzez dystrybutora jest Australia.

"W Portugalii już mamy pierwsze przychody, w RPA sprzedaż ruszy na koniec marca, mamy pierwsze zamówienia. W II-III kw. zaczną pojawiać się przychody. W Australii przychody będą od kwietnia" - wyliczył prezes.

W 2014 r. sprzedaż eksportowa grupy stanowiła 58,1% całości (odpowiednio: 371,72 mln zł wobec 639,48 mln zł).

Grupa Rawlplug (wcześniej Koelner) to międzynarodowy holding, skupiający zakłady produkcyjne i spółki dystrybucyjne z 16 krajów świata. Zasięg dystrybucji produktów oferowanych przez grupę obejmuje około 72 państwa znajdujące się na 4 kontynentach. Grupa zajmuje się opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, ich projektowaniem, produkcją i dystrybucją.