"Cały czas pracujemy nad nowym sklepem internetowym. Pierwszym etapem jest sklep B2B, który jest w fazie testów, mamy nadzieję, że w połowie kwietnia będzie on już działał. Drugi etap to nowy sklep B2C, który powinien być wdrożony do  końca II kwartału. Bardzo chcemy się rozwijać w e-commerce i docelowo osiągnąć ok. 10% sprzedaży przez internet" - powiedział Dworczak podczas konferencji.

Dodał, że docelowo e-commerce zastąpi kanał sprzedaży outletowej i będzie miał od niej znacznie niższe koszty.

CDRL oczekuje, że tym roku będzie już widoczny wartościowy wzrost sprzedaży internetowej, choć w strukturze sprzedaży - ze względu na rozwój całego biznesu - udział może istotnie się nie zwiększyć. Osiągnięcie 10-procentowego udziału spółka uważa za cel długofalowy.

Sprzedaż przez internet miała ok. 3% udziału w całkowitej sprzedaży CDRL w 2014 r.

CDRL chce otworzyć 95 sklepów w tym roku

Celem CDRL na bieżący rok jest otwarcie 95 nowych sklepów własnych, franczyzowych i w formacie shop-in-shop, co będzie oznaczać wzrost sieci do 457 placówek, poinformował prezes Marek Dworczak.

"Plan na 2015 r. to otwarcie 6 sklepów własnych i ok. 10 franczyzowych w Polsce (będzie 230 punktów), w UE franczyzowych ok. 11, a shop-in-shop 6 (dążymy więc do 142 sklepów), poza UE mamy plan otwarcia 9 sklepów i 53 placówek shop-in-shop, z tego 40 do końca I półrocza na Białorusi, gdzie mamy bardzo mocny plan" - powiedział Dworczak podczas konferencji prasowej.

"Podsumowując, celem jest posiadanie 457 sklepów na koniec 2015 r. wobec 362 na koniec ubiegłego roku" - dodał prezes.

Dworczak wyjaśnił, że spółka ma plan rozwoju sklepów monobrandowych, m.in. w Arabii Saudyjskiej, gdzie obecnie ma 4 sklepy.

"W Arabii Saudyjskiej jesteśmy po rozmowach z naszym partnerem i w najbliższej przyszłości zamierzamy otworzyć wspólnie następne 10 sklepów. Partner zdecydował się także na wyjście poza Arabię, m.in. do Dubaju" - wyjaśnił Dworczak.

Dodał, że sklepy te mogą zostać uruchomione w ciągu 2 lat.

"Cały czas też uczestniczymy w targach franczyzowych w Chinach. Ten kierunek będziemy monitorować i rozwijać. Kolejny plan, to pokazać się na targach w Singapurze, bo myślimy o wejściu do takich krajów, jak Indonezja i Malezja. Widzimy potencjał w tych mocno zaludnionych krajach" - powiedział także.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.