O sprawie informuje agencja Reuters.

Amazon.com, poprzez usługę Amazon Home Service, chce pośredniczyć między dostawcami usług a klientami -  Ich jakość będzie gwarantowana przez firmę na takiej samej zasadzie, na jakiej ma to miejsce z produktami zewnętrznych dostawców sprzedawanymi przez tę stronę. Już w tej chwili pobieranie prowizji za sprzedaż produktów zewnętrznych dostawców przynosi Amazon.com około 40 proc. przychodów. 

Widać potencjał

Rynek usług związanych z naprawami i domowymi usługami w USA jest wyceniany na 630 mld. dolarów.

Około 85 milionów klientów Amazona kupuje produkty, które wymagają specjalistycznego montażu lub konkretnych umiejętności do instalacji – W tym widzimy wielką szansę – wskazuje Peter Farcy, wiceprezes Amazona.

Nowa usługa Amazona będzie dostępna w całym kraju, jednak firma zamierza się szczególnie skupić na Seattle, San Francisco, Los Angeles i Nowym Jorku.

Wybrani specjaliści

Amazon Home Market będzie konkurowało z popularnymi w USA portalami z ogłoszeniami lokalnych usługodawców, takimi jak Craigslist czy Yelp. Różnica ma polegać na gwarancji jakości. Firma sama wybierze usługodawców do współpracy na podstawie porównania oferty oraz badania mającego ocenić jakość usług.

Od każdej usługi zamówionej za pośrednictwem platformy Amazon pobierze między 5 a 15 proc. prowizji. 

>>>Czytaj także: Jak Amazon namieszał na polskim rynku pracy