Według badania przeprowadzonego przez GUS 27 proc. Polaków powyżej szesnastego roku życia korzysta z internetu za pomocą smartfona. Wśród badanych w wieku 12-15 lat odsetek jest znacznie wyższy – wynosi 46 proc. Według Włodzimierza Schmidta, prezesa IAB Polska można już mówić o rewolucji, jaką jest powszechny i wszechobecny dostęp do internetu z urządzeń mobilnych. 

Wzrasta także ilość tzw. ekranożerców, czyli osób korzystających jednocześnie z telewizji oraz innego urządzenia z ekranem, na przykład telefonu lub komputera. Spośród użytkowników Internetu w wieku powyżej 15 roku życia 30 proc podczas oglądania telewizji korzysta ze smartfona a 9 proc. wykorzystuje tablet.

Pozyskać wiedzę

Aby skutecznie wykorzystać potencjał nowych kanałów promocji, przedsiębiorcy mogą brać udział w szkoleniach i kongresach, na przykład w nadchodzącym Kongresie Mobilnym.

Podczas konferencji eksperci omówią między innymi metody promocji i dialogu z konsumentami w różnych kanałach mobilnych. Karolina Skiba z agencji social media Lubię.to wskaże, dlaczego Snapchat to trudny grunt dla specjalisty od marketingu, Piotr Koźniewski z 3R Studio omówi dalsze perspektywy rozwoju rozszerzonej rzeczywistości a Łukasz Kłosowski z firmy GoMobi wyjaśni, dlaczego mobile będzie głównym trendem w e-commerce w najbliższych latach.

Konferencja odbędzie się 15 kwietnia na stadionie narodowym w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Polak 2.0. Pełen jest dostępny na stronie organizatora.