"Realizacja kontraktu w oparciu o klaster spowoduje: wzrost zatrudnienia o 2000 etatów w latach 2016-2020 w firmach klastra; wzrost zatrudnienia o 3880 etatów w latach 2016-2020 w firmach spoza klastra" - czytamy w prezentacji UMCS poświęconej LKL.

Lubelski Klaster Lotniczy został powołany w ub. roku przez Urząd Miasta Lublin, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego oraz PZL-Świdnik. Jego celem jest rozwój innowacyjności i wzrost konkurencyjności Lublina i regionu poprzez przepływ wiedzy oraz wzmocnienie powiązań kooperacyjnych pomiędzy firmami, uczelniami i instytucjami zajmującymi się technologiami lotniczymi.

Rolę koordynatora oraz inicjatora kontaktów z lubelskim środowiskiem naukowym, biznesowym i samorządowym w Klastrze powierzono rok temu spółce PZL-Świdnik.

Na początku marca br. prezes PZL-Świdnik Krzysztof Krystowski poinformował agencję ISBnews, że zatrudnienie w samych zakładach PZL-Świdnik może wzrosnąć o nawet 2000 osób w perspektywie ok. 7 lat, jeśli spółka pozyska kontrakt na dostawę 70 śmigłowców dla polskiej armii. 

>>> Czytaj też: Nieudolność czy celowe opóźnianie? Przetarg na śmigłowce dla polskiego wojska odsunięty w czasie

PZL-Świdnik - firma z ponad 60-letnim doświadczeniem w branży lotniczej, jest największym polskim producentem śmigłowców, biorącym udział w przetargu na dostawę 70 wielozadaniowych wiropłatów dla polskich Sił Zbrojnych. PZL-Świdnik, który wyprodukował ponad 7400 śmigłowców, to jedyny polski wytwórca OEM z pełną zdolnością w zakresie projektowania, badań i rozwoju, integracji systemów, produkcji, realizacji wsparcia i szkoleń oraz modernizacji śmigłowców. PZL-Świdnik pełni również rolę kluczowego partnera przemysłowego w sektorze lotniczym, dostarczając struktury lotnicze dla wielu wiodących producentów na całym świecie. PZL-Świdnik jest częścią grupy AgustaWestland od 2010 roku.