Autorzy wskazali, że obserwowane trendy są dobrą prognozą dla kolejnych kwartałów.

"Po słabszych pierwszych sześciu miesiącach roku 2014 drugie półrocze zanotowało wyraźne odbicie, podążające za wzrostem PKB, nie powinniśmy więc być zaskoczeni, że w roku 2015 zrealizuje się optymistyczny scenariusz prognozowany przez IAB Polska i ponownie zaobserwujemy dwucyfrowy wzrost, który charakteryzuje dojrzałe rynki z dużym potencjałem wzrostu" – powiedział, cytowany w raporcie, Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Jak podali autorzy raportu, w drugim półroczu 2014 roku dynamika wzrostu wartości reklamy cyfrowej przyspieszyła względem pierwszych dwóch kwartałów do około 9 proc. Było to odpowiednio: 9,1 w trzecim kwartale i 8,9 proc. w kwartale czwartym. Tym samym na koniec roku indeks wyniósł 7,2 proc., po słabszym pierwszym półroczu na poziomie 5,4 proc. rok do roku.

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak przed rokiem, najbardziej aktywne były: motoryzacja (18 proc. udziału), finanse (12 proc.) i handel (11 proc.).

Autorzy podali, że udział poszczególnych formatów w torcie reklamowym online nie zmienił się znacznie w stosunku do 2013 roku. Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia odnotowały wzrosty, podczas gdy e-mail marketing niewielki spadek.

Reklama

Z kolei największą dynamiką wykazała się reklama w urządzeniach mobilnych, mediach społecznościowych oraz wideo online.

"Niekwestionowanym liderem pod względem wartości jest wciąż display. Reklama graficzna wypracowała 44,5 proc. udziału w torcie reklamowym online odnotowując dynamikę na poziomie 7 proc. Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim wideo online z udziałem 7,5 proc. i dynamiką na poziomie 16 proc., social mediom (6,1 proc. udziału i wzrost o 33 proc. rdr) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4 proc. udziału przy wzroście o 122 proc. rdr)" - napisano w raporcie.

>>> Czytaj też: Reklama przerywana filmem. Będzie więcej przerw między programami