Ogólny udział TVN w oglądalności w marcu był jednak niższy całodobowo od TVP1 i Polsatu, a w prime time - od TVP1.

"W porze najwyższej oglądalności telewizji w godzinach 18:00-23:00 (prime time) udział TVN w grupie docelowej widzów w wieku 16-49 wyniósł 15,8%. W ujęciu całodobowym w tej grupie widzów stacja również osiągnęła najwyższy wynik na rynku, z udziałem 14,1%. Wielkomiejska widownia (A16-49, miasta 100 tys. +) także najczęściej wybierała TVN, co dało stacji udział na poziomie 18,5% w prime time oraz 16,3% w ujęciu całodobowym" - czytamy w komunikacie.

Największą przewagę nad konkurencją TVN uzyskał w komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami. Udział stacji w tej grupie w marcu wyniósł 19,2% w prime time oraz 16,9% w ujęciu całodobowym i w obu przypadkach wzrósł w relacji do marca poprzedniego roku (wtedy wyniósł odpowiednio: 18,2% i 15,8%), podano również.

Udział TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w marcu wyniósł całodobowo 14,1% (Polsat 13,7%, TVP1 8,9%, TVP2 8,3%) a w prime time - 15,8% (wobec odpowiednio: 15,4%, 10,5%, 10,6%).

Reklama

Natomiast ogólny udział TVN w rynku w marcu osiągnął całodobowo 11,9% (Polsat 12,3%, TVP1 13,0%, TVP2 9,2%) a w prime time 14,4% (wobec odpowiednio 13,3%, 14,5% i 12,7%).

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym m.in. TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. W połowie marca br. Scripps Networks Interactive zawarła umowę nabycia 52,7% akcji TVN od ITI oraz Grupy Canal+.