Oferta publiczna łącznie do 14,8 mln istniejących i nowych akcji Wirtualnej Polski Holding o łącznej maksymalnej wartości ok. 550 mln zł rozpoczyna się dziś od budowania księgi popytu, poinformowali przedstawiciele spółki.

Cena maksymalna ustalona została na 37 zł za akcję. Daje to maksymalną wartość spółki na poziomie ponad 1 mld zł.

Spółka oczekuje, że wpływy netto z emisji 8,97 nowych akcji wyniosą 80-100 mln zł. Zarząd zamierza przeznaczyć 50-80 mln zł z powyższej kwoty na finansowania akwizycji, które umożliwią grupie realizację strategii wzmocnienia wzrostu organicznego. Kwota 20-30 mln zł ma być przeznaczone na spłatę zadłużenia bankowego wobec mBanku i ING Banku Śląskiego.

Oferta obejmuje również do 5,85 mln istniejących akcji, stanowiących do 23,5% kapitału, należących do European Media Holding S.a.r.l, kontrolowaną przez Innova Capital.

Book-building potrwa do 23 kwietnia. Zapisy inwestorów indywidualnych przyjmowane będą 15-22 kwietnia. Inwestorzy instytucjonalni będą składać zapisy w dniach 24-28 kwietnia. Ostateczna liczba oferowanych akcji zostanie ustalona 23 kwietnia w liczbie pozwalającej na pozyskanie wpływów netto na wskazanym powyżej poziomie.

Reklama

Debiut zakładany jest ok. 8 maja.

"Po połączeniu Grupy o2 z WP kontynuowaliśmy budowę wartości naszej grupy poprzez starannie dobrane inwestycje. Na wcześniejsze przejęcia przeznaczyliśmy łącznie ponad 70 mln zł. Konsekwentnie inwestujemy w spółki komplementarne do naszej działalności. Celem grupy jest osiągnięcie pozycji partnera pierwszego wyboru. Dalsze akwizycje nam w tym pomogą" - powiedział prezes Jacek Świderski podczas konferencji prasowej.

W 2014 r. przychody grupy wyniosły 200,57 mln zł, a zysk przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej 3,79 mln zł. Skorygowana EBITDA grupy w tym okresie wyniosła 77,59 mln zł, a EBITDA 44,63 mln zł.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek.