W ramach dwóch kontraktów powstanie ponad 20-km odcinek drogi S7 Ostróda Południe – Olsztynek. Fragment Ostróda Południe-Rychnowo będzie miał 8,8 km długości, a Rychnowo-Olsztynek 11,25 km. Inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, przebudową istniejącej drogi krajowej nr 7, budową 17 wiaduktów oraz 20 przejść ekologicznych, w tym jedno dla małych zwierząt i jeden przepust jako miejsce zimowania nietoperzy. Ponadto do zadań Wykonawcy należeć będzie wykonanie robót geotechnicznych, w tym wzmocnienie podłoża gruntowego pod budowę nasypów na każdym z odcinków.

>>> Czytaj też: Kto buduje najlepsze, a kto najgorsze drogi? Forsal dotarł do wyników badań jakości GDDKiA

- Cieszymy się, że oferty złożone przez spółki należące do koncernu STRABAG zostały uznane za najkorzystniejsze. Dumni jesteśmy z wygranej oraz wkładu, jaki niezmiennie możemy wnosić w podniesienie standardu polskich dróg. Po zakończeniu realizacji tych dwóch odcinków, siódemka od Elbląga do granicy Olsztynka łącznie wyniesie ok. 100 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podróż z Elbląga do Warszawy skróci się nawet o 20 minut – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o. o.

Droga ekspresowa S7 jest strategicznym elementem układu drogowego Polski i dróg międzynarodowych. Łączy Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawę, Kielce, Kraków i Rabkę z granicą państwa w Chyżnem i dalej prowadzi przez Słowację do Budapesztu. Realizacja inwestycji poprawi nie tylko bezpieczeństwo na drogach, ale także komunikację pomiędzy największymi miastami w całym kraju.