"Dla wszystkich składowych wskaźnika BWUK odnotowano wartości znacznie wyższe niż w poprzednim miesiącu. Wzrosty te wahały się w granicach od 4,0 pkt proc. dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego do 7,4 pkt proc. w przypadku ocen dotyczących obecnego dokonywania ważnych zakupów" - czytamy w komunikacie.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 5,3 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -14,2 pkt.

"Wzrost wartości wskaźnika wystąpił dla wszystkich jego składowych. Najbardziej poprawiły się oczekiwania dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 9,7 pkt proc. i 6,1 pkt proc.). W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 8,0 pkt proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r."- czytamy również w komunikacie.

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone  jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1 506 wywiadów w okresie 7-15 kwietnia 2015 r. (w tym 120 metodą CATI). 

>>> Czytaj też: Przez 25 lat polski eksport wzrósł 21-krotnie