Już na początku ubiegłego roku Dziennik Gazeta Prawna przewidywał, że Bata może wycofać się z naszego rynku.

Za rozwój sieci sklepów czeskiej marki w Polsce odpowiadała spółka Bata Poland sp. z o.o., której właścicielem jest International Footwear Investment B.V. Producent obuwia miał w naszym kraju 14 salonów. Wszystkie zostały zamknięte w ciągu ostatnich tygodni - pisze Retailnet.pl. Bata już w 2012 roku przeprowadzała restrukturyzację swoich sklepów w Polsce i zamykała nierentowne salony. Zniknęło wówczas kilkanaście punktów handlowych.

Bata to jedna z najbardziej znanych czeskich marek. Powstała w 1894 roku. Swoje obuwie sprzedaje w ponad 90 krajach świata.

Czeska marka nie jest jedyną siecią obuwniczą, która w ostatnim czasie zamknęła swoje salony w Polsce. Pod koniec 2013 r. na taki krok zdecydowała się międzynarodowa sieć Nine West.

Reklama

Zagraniczne sieci znikają z naszego podwórka, ale polski rynek obuwia radzi sobie coraz lepiej. W ubiegłym roku polskie fabryki wyprodukowały łącznie 36,4 mln par butów. To o ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych GUS. To tylko nieznacznie mniej niż w rekordowym 2006 r., kiedy produkcja przekroczyła 37 mln par. Już co trzeci but sprzedawany w naszym kraju pochodzi z rodzimych zakładów. Czytaj więcej tutaj.