Biedronka

Biedronka

źródło: Bloomberg / Bartek Sadowski

Sprzedaż Biedronki wyrażona w euro wzrosła o 11,2 proc. do 2,17 mld euro. Sprzedaż w złotych wzrosła o 11,4 proc. - poinformowano w komunikacie. 

- Zgodnie z naszymi oczekiwaniami mieliśmy dobry początek roku, mimo że nadal wpływ na wyniki ma deflacja cen żywności. Realizacja programu zwiększenia sprzedaży nadal jest priorytetem w tym roku w Polsce - napisał w raporcie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

>>> Czytaj też: Biedronka między butikami. Portugalczycy próbują nadążyć za polską gospodarką

Na koniec marca sieć liczyła 2.639 sklepów. W okresie od stycznia do marca sieć powiększyła się o 52 lokalizacje netto - otwarto bowiem 58 nowych Biedronek, zamykając jednocześnie 6 istniejących sklepów. Powierzchnia sprzedażowa sieci Biedronka wzrosła do 1,688 mld metrów sześciennych z 1,649 mld metrów sześciennych na koniec 2014 roku.

Przychody całej portugalskiej grupy Jeronimo Martins wzrosły w pierwszym kwartale o 9,4 proc. do 3,187 mld euro. Zysk netto grupy wzrósł o 3,9 proc. do 64,8 mln euro.